UE: e-sklepy z elektroniką naruszają prawa konsumentów
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- [E30] Elektrycznie uchylane tylne szybki w e30 coupe
- Naprawa dorazna elektrycznej przepustnicy kontrolka EML
- Specjalista ds. Obsługi Klienta Podpisu Elektronicznego
- elektryka tylnich szyb e 46 compact
- kubełki bmw grzane ,elektryczne, skóra
- Elektryczne auta z Polski ruszają na drogi
- Triker trójkolowy elektryczny pojazd koncepcyjny
- Księżycowe kratery mogą być naładowane elektrycznie
- Dzięki gumie staniemy się chodzącymi elektrowniami
- Nowy sposób produkcji energii elektrycznej
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- odbijak.htw.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
Spośród przeanalizowanych serwisów w 203 przypadkach stwierdzono, że usługodawcy zamieszczają w nich informacje mogące wprowadzać klientów w błąd (np. prawa klienta i ostateczny koszt produktu) i niekompletne (np. dane kontaktowe sprzedawcy):
- 66 % sklepów nie informowało wystarczająco przejrzyście, że klienci mają prawo do odesłania zakupionego produktu bez podania powodu w ciągu siedmiu dni od zakupu lub że klient może żądać naprawy lub wymiany sprzętu w ciągu co najmniej dwóch lat od zakupu,
- w 44 % wypadków stwierdzono, że na stronie sklepu brak informacji o kosztach wysyłki sprzętu lub że dane te trudno znaleźć,
- 33 % sklepów nie podawało pełnych informacji kontaktowych.
Krajowe instytucje ochrony praw konsumentów podejmą teraz postępowania wyjaśniające w konkretnych przypadkach naruszenia przepisów. Oznacza to, że firmy na cenzurowanym zostaną wezwane do złożenia wyjaśnień w kwestiach niedopełnienia obowiązków usługodawcy oraz do korekty informacji publikowanych w swoich serwisach.
W Polsce zbadanych zostało 10 serwisów, z czego działalność 8 będzie przedmiotem dalszych czynności Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Meglena Kuneva, unijna komisarz ds. polityki ochrony konsumentów, mówi: "Wzięliśmy na cel strony internetowe sprzedające dobra elektroniczne, ponieważ wiem z własnej skrzynki pocztowej i z poziomu skarg napływających do Europejskich Centrów Konsumenckich, że te kwestie stanowią prawdziwy problem dla konsumentów. Odkryliśmy, że ponad połowa sprzedawców handlujących dobrami elektronicznymi w sieci zawodzi konsumentów. To ogólnoeuropejski problem, który wymaga europejskiego rozwiązania. Mamy przed sobą dużo pracy w najbliższych miesiącach aby oczyścić ten sektor, europejscy klienci zasługują na więcej."
idg.pl