[E30] Elektrycznie uchylane tylne szybki w e30 coupe
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- Wnetrze pol-skora/skora e36 coupe
- Kupie prawy blotnik prawe drzwi i maske do e46 coupe srebrne
- Błotnik grill nerki lampy kierunki e36 coupe 92 schwarz2
- [e36]KUPIE KIERUNKI CIEMNE COUPE & KANAPA CZARNA SKÓRA C
- E46 Uchwyt/rączka na prawe drzwi do coupe drewno Myrte
- kupie przedni prawy błotnik, grill do e36 coupe 97'
- madboys BMW e36 coupe 320i vanos 1994r
- Maska E36 coupe cosmo schwarz Nowa cena!!!
- Kupie prawy błotnik przedni (e36 coupe 1997r)
- kupie komplet czarnych boczków bmw e36 coupe
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- yanielka.opx.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
Wszystko sam kombinowałem, nie miałem wcześniej żadnych zdjęć, ani informacji o tym czy ktoś to kiedyś robił w e30.
Co nam będzie potrzebne:
- szyby uchylne + uszczelki
- silniczki szyb tylnych (uchylnych!) z e36 coupe + cięgna + zamki
- cztery blaszki do zamocowania zamków + cztery wkręty
- dorobione tuleje (opis w tekście)
- dorobione mocowania (opis w tekście)
- dwa przyciski
- dwie wtyczki do przycisków
- kabelki
- śruby, nakrętki, podkładki
- różnego rodzaju końcówki kabli
- narzędzia
W sklepie z artykułami malarskimi kupujemy specyfik do ściągania farby (np. rem-lack). Wszystkie uszczelki i elementy gumowe zaklejamy. Smarujemy powierzchnię, czekamy i ściągamy farbę szpachlą. Smarujemy ponownie i druciakiem do naczyń ściągamy farbę do gołego alu. Szpachla z wgniota została wygrzebana i wgłębienie wypełnione zostało żywicą i papierkiem zeszlifowane na równo. Szybki obklejamy i malujemy. Ja pomalowałem farba wysokotemperaturową tą którą robiłem bh i malowałem nerę na czarno. Na nerce nie ma żadnego odprysku po pół roku tak więc postanowiłem taką samą farbą pomalować listwy tym bardziej, że jest taki sam odcień jak oryginalnych.






Kolejnym krokiem było upolowanie na allegro silniczków, cięgien i zamków z e36 coupe.

Niestety moje silniczki nie miały wiązki. Z pomocą przyszło ASO gdzie nabyłem kawałek wiązki wraz z wtyczką. Jeden kabel to plus, drugi to minus. Nie wiem do czego służy trzeci kabel. Ja go nie wykorzystałem, silnik podpiąłem tak samo jak silnik od opuszczania i podnoszenia w drzwiach przednich (dwa kable).

Przechodzimy do auta w celu wybebeszenia kanapy, oparcia, boczków, tunelów słupków, szybek tylnych nieuchylanych. Pod podsufitką na tylnym słupku jest nacięta gąbka, którą należy wygrzebać aby dobrać się do fabrycznych mocowań zamków w budzie.


Zamki z e36 mają dwa minusy. Po pierwsze mocowanie jest pod innym kątem, po drugie aby szyba od e30 współgrała z mocowaniem z e36 trzeba jeden otwór trochę powiększyć do środka. Jeśli tego nie zrobimy szyba nie będzie chciała się otwierać. Zamek od kebaba musi być cofnięty do tyłu, a żeby to było możliwe konieczne jest wydłużenie jednego z otworów. Mocowanie w zamkach od kebaba jest pod innym kątem niż to z e30 tak więc konieczne jest zastosowanie samodzielnie wykonanych podkładek, które tą różnicę wyeliminują. W ASO nie trzeba kupować i przepłacać na mocowaniach zamków, te blaszki i wkręty można dostać w byle jakim sklepie ze śrubami kilkakrotnie taniej. Poza tym wkręty z ASO i tak są za krótkie aby przymocować zamki z e36. Dorobione skośne podkładki wsadzamy miedzy zamek a budę żeby zniwelować ten nieszczęsny kąt. Przykręcamy szybki, zameczki i już mamy uchylanie ale ręczne.



Czas na elektrykę. Potrzebne nam będą dwa przyciski od otwierania szyb oraz kawałek wiązki z wtyczką do przycisków. Ja kupiłem wiązki z drzwi tylnych od sedana e30.

Z wiązki będą nam potrzebne tylko wtyczki do przycisków z kawałkami kabli. Jeśli chodzi o podłączenie to ja wykorzystałem oryginalną wiązkę z szyb przednich. Z wtyczek wychodzi pięć kabli, dwa minusy/masa (brązowe), plus (zielony) oraz dwa kable fioletowy i czarny do silniczka w drzwiach. Jeden i drugi plus z wiązki od sedana co poszła na tył połączyłem z tymi dwoma brązowymi, minus z minusem, a do tyłu puściłem dwa kable do sterowania silniczkiem. To samo z drugą stroną od pasażera. Kolory kabli z wiązki przedniej i tylnej były zupełnie inne, ale to żaden problem żeby ogarnąć co do czego podłączyć.


Następnie trzeba przymocować silniczki. Jedynym słusznym i rozsądnym miejscem jest ten wystający rant od nadkola. Cięgna są dość sztywne i najlepiej gdyby były proste podczas pracy, niestety inżynierowie BMW nie pomyśleli o elektryce tylnych uchylnych w e30 i samemu trzeba kombinować. Silniczki mają dość duży moment więc postanowiłem ich bezpośrednio nie mocować do tego rantu tylko wykorzystać wszystkie otwory w oryginalnych blachach do montażu i przymocować je przy pomocy dorobionych sztywnych blaszek.





Aby cięgna przełożyć przez boczki trzeba w tekturze i w ceracie wyciąć otwory takie jak na zdjęciach.


Po zmontowaniu tak to wygląda.



Jakiś czas po założeniu zmieniłem sufit na czarny i z czarnym sufitem wygląda to tak:

Linki do filmików:
http://www.youtube.com/watch?v=cW25MInZ1BU
http://www.youtube.com/watch?v=2HmRwZvNqG0
Jedyny minus to za bardzo widoczne cięgna. W kebabie szyby są dłuższe i zamki są przy samej półce, tak więc cięgna widać tylko kawałek. Z początku myślałem, że moje silniczki będą gdzieś w bagażniku, dopiero jak już wszystko zacząłem montować okazało się, że nie ma takiej możliwości.
W razie problemów służę pomocą.
Nie podaję cen co i ile kosztuje, bo allegro rządzi się swoimi prawami i wiecie jak jest.