S 8 Powązkowska Marki
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- Fiat, Mini i Smart: pierwsze 3 marki...
- S 8 Marki Radzymin
- S8 Konotopa-Powązkowska
- kupie opony 225/35 R17
- AKADEMICKIE MISTRZOSTWA ?LËSKA-2008/09
- NOWE oryginalne szybki/"szkĹa" kierunkowskazĂłw
- Informacje z dziaĹalnoÄi
- BudĹźet Powiatu 2005
- Faithless vs Dj Preach-American dirt is not going Home (Adri
- Carbon z GT E36
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- kozunia.xlx.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
ODCINEK węzeł KONOTOPA – węzeł POWĄZKOWSKA – węzeł MARKI
(ul. PIŁSUDSKIEGO)
PODODCINEK węzeł POWĄZKOWSKA – węzeł MARKI (ul. Piłsudskiego)
OPIS ZADANIA
W październiku 2003r., po zakończeniu prac związanych z opracowaniem „Aktualizacji koncepcji programowej dostosowania Trasy Armii Krajowej na odcinku od miasta Marki do Al. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie do parametrów drogi ekspresowej”, złożony został wniosek do Wojewody Mazowieckiego o odstępstwa od określonych rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 14.05.1999r. warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Po złożeniu dodatkowych wyjaśnień i uzupełnieniu dokumentów w lipcu br. Wojewoda Mazowiecki wydał postanowienie zezwalające na dokonanie odstępstw.
Aktualnie dla przedmiotowego odcinka Trasy Armii Krajowej prowadzone są prace związane z przygotowaniem inwestycji trybem ustalonym Ustawą z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg krajowych (znowelizowaną w październiku 2006r.), tj. w zakresie opracowania kompleksowej dokumentacji projektowej, obejmującej opracowanie materiałów do wniosku o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, materiałów do wniosku o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej, projektu budowlanego, projektu wykonawczego wraz z materiałami przetargowymi i uzyskanie decyzji administracyjnych w imieniu inwestora. Wykonawcą w/w dokumentacji jest biuro projektów Transprojekt – Warszawa Sp. z o.o.
GŁÓWNE PARAMETRY
Długość odcinka – ok. 12,0 km.
Klasa drogi – S.
Przekrój dwujezdniowy – liczba pasów ruchu na jezdniach zasadniczych – 3 (na odcinku mostu przez Wisłę – po 2, przy dodatkowym zapewnieniu po 3 pasy ruchu dla ruchu lokalnego).
Trasa z siecią drogową powiązana będzie poprzez następujące węzły:
- w. Prymasa Tysiąclecia (zaprojektowany w ramach poprzedniego odcinka),
- zespół trzech węzłów z ulicami: Powązkowska, Broniewskiego i Marymoncką,
- w. Wisłostrada,
- zespół czterech węzłów z ulicami: Wisłostradą, Modlińską, Marywilską i Łabiszyńską,
- w. Głębocka (Nowo-Wincentego),
- węzeł Piłsudskiego w Markach z ul. Piłsudskiego.
Nastąpi niezbędne ograniczenie dostępności do drogi ekspresowej z układu lokalnego. Obsługa terenów przyległych odbywać się będzie poprzez układ ulic powiązanych z Trasą w węzłach oraz poprzez skrzyżowania z drogami zbiorczo-rozprowadzającymi (w miejscach dopuszczonych odstępstwem od warunków rozporządzenia MTiGM). Wzdłuż jezdni głównych (w sposób bezkolizyjny z nimi) zostaną poprowadzone ciągi rowerowe stanowiące uzupełnienie istniejącego układu komunikacji pieszo-rowerowej.
Zgodnie z zapisami decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia zostaną zastosowana następujące środki ograniczające do warunków normatywnych negatywny wpływ drogi na otoczenie:
– środki ochrony akustycznej: ekrany o wys. 4,5-8,0m z zagiętymi szczytami wyposażone w dyfraktory (ok. 20km) oraz ekrany półtunelowe (ok. 1,75km),
– środki ochrony wód powierzchniowych i podziemnych: rowy trawiaste, separatory grawitacyjne, zbiornik retencyjno-sedymentacyjny z przelewem,
– zieleń - nasadzenia o funkcjach ochronnych, krajobrazowych i estetycznych,
– środki ochrony stosowane na etapie realizacji robót oraz porealizacyjnie.
Przewiduje się, że teren przeznaczony pod inwestycje wyniesie ok. 175 ha.
HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN
- W dniu 31.08.2006 r. została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, która stała się ostateczna 03.10.2006r.
- Obecnie są w przygotowaniu materiały do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi. Planowany termin złożenia wniosku do Wojewody Mazowieckiego o wydanie decyzji lokalizacyjnej- lipiec 2007r. Zakładany termin uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi – październik 2007r.
Ponadto wstępnie przyjęty harmonogram prac dla tego zadania przewiduje:
- Opracowanie projektu budowlanego - 08.2008r.
- Uzyskanie pozwolenia na budowę - 10.2008r.
- Realizacja 11. 2008r. – 11.2011r.
INFORMACJA O MOŻLIWYCH ZAGROŻENIACH
• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych w harmonogramie
(decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja lokalizacyjna, decyzje dające
prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),
• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz
konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy,
• nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu ( nieruchomości zabudowane,
nieruchomości będące zakładami pracy).
SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI
Szacunkowy koszt realizacji trasy – 615,0 mln zł łącznie z pracami przygotowawczymi