S8 Konotopa-Powązkowska
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- S 8 Powązkowska Marki
- Gdy wyĹÄ czÄ telewizjÄ
- Adam MaĹysz mistrzem Polski 2009 w skokach narciarskich
- V.A. - Massive Dance [2005]
- e39 FUEL INJECTION SYSTEM - nie odpala
- Niska wilgotnoĹÄ sprzyja wirusowi grypy
- BudĹźet Powiatu 2007
- Zasady dziaĹu
- angielski szkoĹa OXFORD
- Informacja o wynikach naboru
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- kozunia.xlx.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-8 w WARSZAWIE
ODCINEK węzeł KONOTOPA – węzeł POWĄZKOWSKA – węzeł MARKI
(ul. PIŁSUDSKIEGO)
PODODCINEK węzeł „KONOTOPA” – węzeł „POWĄZKOWSKA”
OPIS ZADANIA
Zadanie od roku 2006 ujęte w planie zadań inwestycyjnych GDDKiA O/WA (źródło: Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustalenia Programu rzeczowo – finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego, Dz.U.nr 28 z dn. 20 lutego 2007 r.)
Podstawowym celem przedsięwzięcia jest zapewnienie połączenia projektowanej autostrady A2 wprowadzanej do Warszawy z kierunku zachodniego z istniejącym odcinkiem trasy Armii Krajowej, drogą o klasie drogi ekspresowej. Realizacja celu nastąpi w ramach budowy drogi ekspresowej S-8 na odcinku węzeł „Konotopa” – węzeł „Prymasa Tysiąclecia”. Zakłada się również budowę właściwego wzajemnego powiązania komunikacyjnego przyległych do drogi ekspresowej obszarów.
GŁÓWNE PARAMETRY TECHNICZNE
Klasa - S (droga ekspresowa)
Przekrój dwujezdniowy - 3 pasy ruchu szer. 3,5 m + pas awaryjny 2,0 m
Trasa z siecią drogową powiązana będzie poprzez następujące węzły:
– w. KONOTOPA z projektowaną autostradą A2 i drogą ekspresową S-2 Południową Obwodnicą Warszawy (POW),
– w. MORY z ul. Poznańską
– w. WARSZAWSKA z ul. Warszawską / Górczewską
– w. „LAZUROWA” z ul. Lazurową klasy G
– w.„PRYMASA TYSIĄCLECIA” z Al. Prymasa Tysiąclecia
HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN
- Uzyskano decyzję nr 1345/04 z dnia 07.06.2004 r. o ustaleniu lokalizacji drogi ekspresowej „S-8” – Trasy Armii Krajowej dla I etapu realizacji – odcinek: węzeł „Konotopa” – węzeł „Lazurowa”. Decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności.
- Uzyskano decyzję nr 2286/04 z dnia 27.10.2004r. o ustaleniu lokalizacji dla II etapu realizacji na odcinku węzeł „Lazurowa” – węzeł „Prymasa Tysiąclecia” wraz z rygorem natychmiastowej wykonalności
- Wykup gruntów:
odcinek A: w pasie drogowym jest 315 działek, dla 315 działek – prawo do terenu, z czego: 194 działki nabyto aktami notarialnymi, 88 działek nabyto decyzjami wywłaszczeniowymi, 8 działek nabyto decyzjami ustanawiającymi trwały zarząd, 2 działki nabyto decyzjami stwierdzającymi nabycie, 4 działki – umowa dzierżawy (czasowe zajęcie – bocznica do Huty), u Wojewody są złożone wnioski dotyczące 19 działek, w tym wywłaszczeniowe dla 12 działek, o ustanowienie trwałego zarządu dla 7 działek.
odcinek B: W pasie drogowym jest 219 działek, z czego: 89 działek nabyto aktami notarialnymi, 81 działki nabyto decyzjami wywłaszczeniowymi, 1 działkę nabyto decyzjami ustanawiającymi trwały zarząd, 9 działek nabyto decyzjami stwierdzającymi nabycie, 7 działek – umowa dzierżawy (czasowe zajęcie – bocznica do Huty), u Wojewody są złożone wnioski dotyczące 32 działek, w tym wywłaszczeniowe dla 26 działek, o ustanowienie trwałego zarządu dla 8 działek.
Do nabycia pozostało 5 działek (termin 30.04.2007 r.)
- W oparciu o złożony w dniu 07.02.2007 r. wniosek do Wojewody Mazowieckiego, toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Przewidywany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - sierpień 2007 r. (Decyzja środowiskowa jest niezbędna do ubiegania się o dofinansowanie inwestycji ze środków finansowych UE).
- W dniu 19.10.2006 r. zostało wydane pozwolenie na budowę odcinka A - węzeł Konotopa – węzeł Lazurowa (km 1+099 – km 7+420) - (decyzja stała się ostateczna 20.11.2006 r.).
- W dniu 25.01 2007 r. zostało wydane pozwolenie na budowę odcinka B - węzeł Lazurowa – węzeł Prymasa Tysiąclecia (km 7+420 – km 11+477) - (decyzja stała się ostateczna 25.03.2007r.)
- Aktualnie trwa procedura weryfikacji przez GDDKiA Dokumentacji Przetargowej. Planowany termin przeprowadzenia procedury przetargowej na wybór wykonawcy robót - II kwartał 2007r.
- Realizacja robót budowlanych - 08.2007 r. – 08.2010 r.
Z przyczyn technologicznych brak jest możliwości realizacji projektu w podziale na odcinek A, a następnie B (bilans robót ziemnych, odwodnienie trasy poprowadzonej w wykopie, bocznica kolejowa, przebudowa urządzeń obcych).
SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI
Przewidywany koszt inwestycji szacuje się na kwotę 1 407,0 mln zł (kwota ta uwzględnia również koszty opracowania dokumentacji i wykupów gruntów poniesione w latach 2004-2005 w ramach wydatków na prace przygotowawcze).