Myśliwiec za 113 mln dolarów potrafi zawisnąć w powietrzu
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- wloty powietrza do chłodzenia tarcz pod zderzak m-tech E36
- Akumulator cynkowo-powietrzny pomieści 300% więcej energii
- KUPIE WLOT POWIETRZA DO CHŁODZENIA TARCZ DO M pakietu
- Kupię Obudowe Filtra Powietrza E34 535i
- Ulepszyli baterie litowo-powietrzne
- Nowy dziwaczny statek powietrzny
- Laserem przez powietrze
- Sposób na czystsze powietrze
- Pomysłowy oczyszczacz powietrza
- Syberyjski metan w powietrzu
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- miniorki.keep.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego

Przedwczoraj nowy F-35B Lightning II zaliczył swoje pierwsze oficjalnie nagrane pionowe lądowanie. Myśliwiec znajdował się w powietrzu przez 14 minut po czym zawisł w powietrzu i opuścił się na ziemię.
Samolot trafi do powszechnego użycia dopiero w 2012 roku. Wtedy też ma na dobre zastąpić Harriery. Sądząc po nagraniu powinno mu się to udać bez trudu. Pokazany na nagraniu myśliwiec to jeden z trzech należących do serii F-35. Poza nim trwają prace nad modelami F-35C i F-35A.
Co ciekawe F-35B wykorzystuje inną niż w przypadku swojego poprzednika technologię umożliwiającą pionowe lądowanie. Harriery korzystały z obrotowych dysz silnika głównego i dodatkowych dysz manewrowych.
Rozwiązanie zastosowane w F-35B to polega na zamontowaniu w środkowej części kadłuba poziomo położonego dwuwirnikowego przeciwbieżnego wentylatora napędzanego poprzez sprzęgło i przekładnię z silnika głównego maszyny. Wentylator odpowiedzialny jest za ruch pionowy maszyny, natomiast odprowadzenie spalin z dyszy głównej, poprzez specjalne obejścia, do sterowanych dysz na skrzydłach i bokach kadłuba powoduje obracanie się samolotu.
W rezultacie silnik F-35B napędza dwie turbiny, nośną i napędową, spełniające te same zadania, co duża turbina Harriera, ale umożliwiając również lot z prędkościami naddźwiękowymi.