ZMIANA OLEJU W SKRZYNI 5HP30 (AUTOMAT)
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- Sprzedam Skrzynia biegów BMW E34 V8 Manual, Szeroki Grill
- Dwumas BMW E34 V8 do skrzyni 5b.
- Silnik V8 3.0 m60b30 skrzynia manual
- pomocy naprawde dziwna sytuacja ze skrzynia
- olej do mostu i skrzyni? silnik?
- silnik ze skrzynia m20b27 itd
- skrzynka VIBE + wzmacniacz blaupunkt
- Kupię skrzynię biegów do e36 2.5
- Dziwne odgłosy z okolic skrzyni
- UchwaĹy ZarzÄ du Powiatu
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- zawrat.opx.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
Z tego co udało mi się wyczytać w internecie, TIS, ETK, różnica pomiędzy skrzyniami 5HP30 z czarną tabliczką zalewanych olejem Shell LA 2634 a z zieloną zalewanych olejem ESSO LT 71141 jest taka ze pierwsze lata montażu 5HP30 firma BMW zalewała olejem półsyntetycznym Shell LA 2634 (czarna tabliczka). Kolejne lata montażu 5HP30 (nowsze modele "5" "7" i "8") BMW zalewało już olejem syntetycznym ESSO LT 71141. Ja mam czarna tabliczke.
Podsumowując:
1. Shell to półsyntetyk a ESSO to syntetyk
2. skrzynia 5HP30 z czarną i zieloną różnią się tylko zalanym olejem
Tak więc po dokładnym spuszczeniu oleju, wymyciu chłodnicy oleju, układu sterowania skrzyni, nowy filtr oleju, możemy do skrzyni 5HP30 z czarną tabliczką wlać ESSO LT 71141 i wszystko powinno działać
POTEM DOCZYTALEM ZE....
skrzynie z czarną i zieloną tabliczką różnią się konwerterami
czarna tabliczka - konwerter tradycyjny
zielona tabliczka - konwerter regulowany
Do czarnej tabliczki według TIS musi być Shell LA 2634 a do zielonej Esso LT 71 141.
A konwerter tradycyjny od regulowanego różni się tym iż tradycyjny przekazuje moc silnika na skrzynię bezstopniowo czyli pełne załączenie lub jego brak, natomiast konwerter regulowany (lub inne określenie stopniowy) przekazuje moc stopniowo, bardziej płynnie co pozwala bardziej łagodnie przenieść moc silnika na skrzynię. Skrzynie z czarną tabliczką mają konwerter tradycyjny a z zieloną regulowany.
Niestety właściciele z czarną tabliczką są bardziej narażeni na awarie 5HP30 gdyż konwerter od razu załącza moc silnika na skrzynię a ona tego po pewnym zmęczeniu materiału nie wytrzymuje. Skrzynie z zieloną tabliczką również narażone są na zmęczenie materiału a w konsekwencji awarię skrzyni tylko, że proces ten przebiega wolniej gdyż konwerter regulowany łagodniej obchodzi się ze skrzynią.
Wracając do oleju to skrzynię z czarną tabliczką można zalać Esso LT 71 141 po wypłukaniu ze starego Shell'a LA 2634 natomiast skrzynię z zieloną tabliczką
można zalewać TYLKO Esso LT 71 141 gdyż konwerter na Shell'u troszkę inaczej pracuje.
czy te ostatnie zdania to prawda ze moge czarna tabliczke zalac esso lt?
bo powiem WAM ze olej shelLa w serwisie to 1200 zl + wymiana.
a esso moge miec za 70zl/litr i za wymiane 150 zl a serwisie oczywiscie wymiana drozsza jest.
moge zalac wiec czarna tabliczke esso lt 71141??