Sprawdź opony przed urlopem
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- Opony 215/35/17 & 225/35/17
- Kupie 2 opony 16'/215/40 albo 16'/225/40
- Alufelgi BBS RM 025 15x7,5" + nowe opony Toyo PX-T1R
- Sprzedam Opony Haankook Ventus Sport 215/45/17 7mm
- Opony 235/45/17 x2 szt. Pirelli Pzero Rosso
- SPRZEDAM opony 215/40/18 conti 2 jak nowe 7 i 8 rok 7,5mm
- 2 Opony Dunlop Sport 2000 215/45/15 - stan b.db.
- SPRZEDAM Opony hankook 225/40/18 jak nowe z 8 roku
- Borbet BBS 17" duży polerowany rant + idealne opony. TA
- KiedyĹ to dopiero byĹy kaszaloty!
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- opinie-fall.htw.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego

Zanim wyjedziesz samochodem na wakacje, skontroluj ciśnienie w oponach. Możesz w ten sposób uniknąć wypadku.
Z badań pod hasłem „Pomyśl, zanim usiądziesz za kierownicą” wynika, że 26 proc. kierowców jeździ na oponach o zbyt niskim ciśnieniu. Dlaczego? Powietrze z czasem naturalnie uchodzi z ogumienia.
Jakie są główne korzyści płynące z utrzymywania odpowiedniego ciśnienia w oponach?
Po pierwsze, bezpieczeństwo. Niskie ciśnienie może prowadzić do utraty kontroli nad samochodem, zwiększa ryzyko poślizgu i obniża wytrzymałość opony wskutek jej naprężenia i nagromadzenia ciepła w wyniku zginania ściany bocznej.
Po drugie, w skutek niskiego ciśnienia rosną wydatki związane z eksploatacją pojazdu. Nie tylko zwiększa ono opory toczenia, podwyższając tym samym spalanie, ale jednocześnie wzmaga zużywanie się bieżnika. Żywotność opony może zmniejszyć się nawet o połowę, podczas gdy ciśnienie, dla przykładu, zamiast wskazanego 2,2 bara, wynosi 1,0 bara.
Po trzecie jazda na oponach o niskim ciśnieniu powoduje też dodatkowe obciążenie dla środowiska poprzez wzrost zużycia paliwa, a w konsekwencji emisji CO2.
26 proc. kierowców, którzy podróżują na niedopompowanych oponach, zużywa dodatkowo 3,9 mld litrów paliwa rocznie, wartego 5,1 mld euro.
Badania przeprowadzone przez Bridgestone pokazały, że 10,3 proc. samochodów ma zużyte opony, których głębokość bieżnika jest płytsza aniżeli dozwolone 1,6 mm. Konsekwencje podróżowania na takim ogumieniu grożą utratą przyczepności na mokej nawierzchni oraz zwiększone ryzyko przebicia opony przy dużej szybkości na autostradzie.