Shell i Volkswagen: partnerstwo w dążeniu do doskonałości
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- MECHANIK VOLKSWAGEN (SKODA SEAT AUDI) WIELKA BRYTANIA
- MECHANIK VOLKSWAGEN (SKODA SEAT AUDI)
- Volkswagen Golf 1.4 Vgen
- Labradorka szuka partnera :)
- NASI PARTNERZY
- Doskonały wzrok małego drapieżnika
- [S] Oleje z Shell-a
- szybkie kupowanie broni
- The Verve koĹczy dziaĹalnoĹÄ
- UchwaĹy ZarzÄ du Powiatu
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- motyleq.opx.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego

Co łączy Volkswagena Touarega, Seata Leona i Audi Q7? Po pierwsze koncern Volkswagen, który wyprodukował wszystkie te pojazdy, po drugie olej Shell Helix, którym fabrycznie zalewane są silniki aut tego koncernu.

Rocznie do silników produkowanych w największej europejskiej fabryce koncernu w Salzgitter trafia ponad 3,5 miliony litrów olejów Shell Helix.
Od wielu lat Shell współpracuje z grupą Volkswagen przy realizacji różnego rodzaju projektów. Inżynierowie i eksperci techniczni obu firm korzystają ze wspólnych doświadczeń by rozwijać innowacyjne technologie, które są wykorzystywane zarówno w sportach motorowych jak i w zakresie seryjnej produkcji silników samochodowych.
W 2006 roku Volkswagen zdecydował się powierzyć firmie Shell dostarczanie olejów do pierwszego zalania silników produkowanych w Salzgitter, jednej z największych w Europie fabryk silników tego koncernu, która zapewnia ponad 1/3 całkowitej produkcji grupy.
Umowa dotyczy wszystkich marek produkowanych przez VW: Audi, Seat, Skoda i VW. W konsekwencji Shell dostarcza ponad 3,5 miliona litrów oleju rocznie do pierwszego zalania silników. W fabryce w Salzgitter produkuje się 7.000 silników dziennie, co w skali roku daje 1,5 miliona egzemplarzy, ponad 370 wariantów silników benzynowych i wysokoprężnych.
Partnerstwo pomiędzy koncernami to także współpraca m.in z fabryką Skody w Mlada Boleslav w Czechach, na mocy której w 2008 roku Shell dostarczył 420 tysięcy litrów olejów i smarów, a tylko do maja 2009 roku blisko 300 tysięcy litrów.
Przykłady ścisłej współpracy możemy znaleźć również na rodzimym rynku. Tylko do końca kwietnia 2009 roku, 700 000 litrów olejów i środków smarnych marki Shell trafiło do fabryki VW w Polkowicach.

Nieustanny rozwój technologii w budowie silników i rosnące oczekiwania kierowców motywują ekspertów do nieustającego udoskonalania formulacji olejów silnikowych. Shell czerpie wiedzę z doświadczeń zdobytych w ciągu ponad 60 lat zaangażowania w sporty motorowe.
Firma ta od lat związana jest z teamem Audi Sport, z którym startuje w najbardziej morderczym wyścigu samochodowych – 24-godzinnym Le Mans. W 2006 roku Audi we współpracy z Shell, jako pierwsze przygotowało do tego wyścigu samochód z silnikiem wysokoprężnym. To posunięcie okazało się strzałem w dziesiątkę.
Pierwszy start i od razu sukces – pierwsze miejsce. Team Audi Sport, startujący Audi R10 TDI ukończył wyścig z rekordową liczbą okrążeń 380 (5 187 km) osiągając średnią prędkość na całym dystansie 215.409 km/h. Kolejny rok, kolejny start i ponowne zwycięstwo teamu Audi Sport.
Również w 2009 roku samochód Audi R10 zajął miejsce na podium. W wyścigu Le Mans samochody Audi zasłynęły z niezawodności swoich silników, co w dużej mierze było zasługą olejów silnikowych dostarczanych przez Shell. Audi przegrało jedynie z załogą Peugeot.
Współpraca Shell z Audi to także wspólna rywalizacja w wyścigach DTM (Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft) czyli Niemieckich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych. We wszystkich modelach Audi startujących w wyścigu DTM stosowany jest olej Shell Helix. Dzięki laboratoriom naukowo-badawczym zgrupowanych w światowej organizacji Shell Global Solutions, parametry oleju Shell Helix mogą być badane, kiedy tylko nastąpi taka potrzeba. W czasie wyścigów w Niemczech wszelkie badania wykonuje instytut PAE Labor w Hamburgu.
Od 2009 roku Shell Helix współpracuje z teamem Skody i Janem Kopeckym, czeskim kierowcą startującym w rajdach IRC (International Rally Challenge). W przeszłości Shell był strategicznym partnerem teamu Skoda World Rally Team startującego w Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) do chwili wycofania się Skody z WRC w 2005 roku.
Warto dodać, że wsparcie specjalistów Shell przyczyniło się niejednokrotnie do zwycięstw Ferrari na torach Formuły 1.