Państwo dopłaci do instalacji LPG w aucie
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- Onkyo PA-MC5500 przed zakupem sprawdź instalację
- Przetarg nieograniczony-instalacja solarna Baszków(2)
- Instalacla alarmu z centralnym zamkiem na pilota
- Zintegrowane instalacje typu Inteligentny Dom
- Usługi elektryczne,INTELIGENTNE INSTALACJE
- INSTALACJE ELEKTRYCZNE I TELETECHNICZNE
- Schemat instalacji elektrycznej
- PrzywoĹany do tablicy odpowiadam
- UchwaĹy ZarzÄ du Powiatu
- Zasady dziaĹu
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- motyleq.opx.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
Branża liczy, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska pójdzie śladem Włoch i będzie dotować zakupy instalacji LPG do aut.
– To wielka szansa, bo dzięki takiemu wsparciu popularność LPG znów może zacząć rosnąć, a negatywny trend spadku sprzedaży zostać zahamowany – podkreśla Andrzej Olechowski, pełnomocnik Polskiej Organizacji Gazu Płynnego.
Dwa tygodnie temu weszło w życie rozporządzenie rządu, określające rodzaje programów związanych z ochroną środowiska, które otrzymają pieniądze uzyskane ze zbycia przez Polskę praw do emisji CO2. Wśród nich znalazł się projekt związany z redukcją emisji gazów cieplarnianych w transporcie. Ma on być realizowany m.in. poprzez zastępowanie silników benzynowych i Diesla silnikami LPG. Ile dokładnie Fundusz dostanie na promowanie ekologicznego paliwa – jeszcze nie wiadomo. Chodzi o dziesiątki milionów euro. Branża liczy, że ta kwota będzie wydana m.in. na zwrot części kosztów zakupu przez kierowców instalacji LPG.
– Taki system motywacyjny działa m.in. we Włoszech. Tam rocznie rząd wydaje na dotowanie instalacji LPG 39 mln euro – mówi Andrzej Olechowski.
Podobne rozwiązanie funkcjonuje również w Australii, gdzie do auta z instalacją LPG rząd dopłaca 1–2 tys. dol.
Fundusz ochrony środowiska nie określił jeszcze, na co dokładnie miałyby być przeznaczone pieniądze ze sprzedaży praw do emisji CO2.
– Przygotowywanych jest siedem różnych projektów związanych z ochroną środowiska. Poza transportem dotyczą one m.in. zarządzania energią w budynkach, poprawy efektywności wykorzystania węgla czy prowadzenia prac badawczo-rozwojowych w zakresie odnawialnych źródeł energii. Wszystkie te projekty są jeszcze na wstępnym etapie – odpowiada Fundusz.
Więcej szczegółów ma być znanych na początku 2010 roku.
Dzięki wypełnianiu zaleceń tzw. protokołu z Kioto, dotyczącego redukcji emisji dwutlenku węgla, Polska ma prawa do zbycia emisji ok. 500 mln ton CO2. Jeśli sprzeda tylko 100 mln ton, do Funduszu trafi ponad 1 mld euro. Na razie Polska sprzedała prawa do emisji za 25 mln euro.
Gazeta Prawna