Odmiany M3
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- m3 e46 fotele i kanapa czarna skóra i komplet zacisków hamul
- PILNIE KUPIE PRAWĄ TYLNĄ LAMPE M3 (M-TECHNIK) DO BMW E36
- Części E36 sedan, Gałka M3, Klima, El. szyb,
- PILNIE POTRZEBOJE REGULATOR CISNIENIA NA LISTWE Z E36 M3
- NOWE listwy boczne M3 E36 Coupe ORYGINALNE !!!
- Promocja !!! Dokladka zderzaka org M3 e36 przód
- zajechaną tarcz 315 mm od m3 e36
- KUPIE Spojler E36 M3 EVO Na Klape
- SPRZEDAM DOKADKE ZDERZAKA M3/M-TECHNIK E36
- Zdezraki m3 e36 przód i tył kompletne!!!
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- demonter.keep.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
E36 M3 GT
GT była to limitowana wersja specjalna E36M3 3.0 coupe wyprodukowana wyłącznie po to aby uzyskać homologację do wyścigów FIA GT Series (Division II) i American IMSA GT Series. A. Wyprodukowano 350 sztuk w tej specyfikacji od lutego do czerwca 1995 roku.
Auto wyposażone w nieco zmodyfikowany silnik S50B30 o mocy 295 KM. Zmiany polegały głownie na zastosowaniu nieco innego systemu smarowania (m.in. dwie pompy oleju), ‘podrasowaniu’ systemu VANOS i modyfikacją oprogramowania silnika.
Zmieniono też nieco przełożenia skrzyni biegów oraz zastosowano rozpórki kielichów, twardsze sprężyny i amortyzatory.
Z zewnątrz wersje GT odróżnić można przez zastosowane tylny i przedni spojler oraz białe kierunkowskazy przednie. W celu obniżenia wagi pojazdu drzwi wykonano z aluminium. Wersja GT wychodziła w kolorze British Racing Green (312).
W środku elementem charakterystycznym były karbonowe wykończenia i tapicerka Mexico Green.
E36 M3 GT Individual
E36 M3 GT Individual to specjalna limitowana wersja E36 M3 coupe produkowana z kierownicą po prawej stronie na rynek Angielski. Wyprodukowano jedynie 50 sztuk takich samochodów w lipcu 1995r. Mechanicznie nie różniła się ona od standardowej M3, poddano ją jedynie stylizacji na wersję GT, czyli kolor wyłącznie British Racing Green (312), przedni i tylny spojler GT, białe kierunkowskazy z przodu, aluminiowe drzwi, rozpórki kielichów, tapicerka Mexico Green i parę innych drobnych detali wyposażenia wnętrza.
E36 M3 Lightweight
Wersja ta bardzo często nazywana była M3 CSL. Powstało jedynie 120 takich samochodów w kolorze Alpine White III (300). Zbudowano je na specjalne zamówienie na bazie amerykańskiej wersji E36 M3 i przeznaczona była do wyścigów torowych. Główne zmiany polegały, jak sama nazwa wskazuje, na ‘odchudzeniu’(niecałe 1350 kg) auta przez m.in. zastosowania aluminiowych drzwi, usunięcie mat wygłuszających, klimatyzacji, systemu hi-fi, skrzynki z narzędziami, części konsoli środkowej i inne.
Auto miało też nieco krótsze przełożenia skrzyni biegów, usunięty ogranicznik prędkości, utwardzone zawieszenie. M3 Lightweight wyposażone było tez fabrycznie w przedni spojler od wersji GT oraz szachownicę w kolorach motorsporta na lewym przednim i prawym tylnim narożniku.
Na specjalne zamówienie auto można było też wyposażyć m.in. w tylni spojler GT, jeszcze twardsze i niższe zawieszenie, rozpórki kielichów, podwójną pompę oleju, zawieszenie z możliwością regulacji wysokości, nawiercane tarcze hamulcowe.
E36 M3-R
Była to super limitowana seria E36M3 wyprodukowana na zamówienie BMW Australia. Wyprodukowano jedynie 15 sztuk takich samochodów. Były to w zasadzie seryjne E36 M3 wyprodukowane w Niemczech i poddane (na zamówienie BMW modyfikacją przez firmę Frank Gardiner Racing in Australia. Wszystkie 15 egzemplarzy powstało w marcu i kwietniu 1995r. Wszystkie w kolorze Alpine White III (300) i wnetrzem Anthracite M cloth/Amaretta. Wyposażona była w poddany tuningowi silnik S50B30, który zmodyfikowany został przez BMW M GmbH i Schnitzer Motorsport GmbH (!) Silnik miał m.in. inny wałek rozrządu, ‘dopieszczony’ układ dolotowy i wydechowy, lżejsze koło zamachowe i podwójna pompę oleju, która co ciekawe zastosowana była później w silniku S50B32 (!) Silnik ten po tych w zasadzie kosmetycznych zabiegach osiągał moc 324 KM (!)
Do przeniesienia napędu użyto wytrzymalszego wału napędowego zapożyczonego, uwaga! Z ... E31 850Ci (!) Auto miało też nieco krótsze przełożenia skrzyni biegów, wzmocnione sprzęgło (AP Racing), usunięty ogranicznik prędkości, twardsze i niższe zawieszenie, większe tarcze hamulcowe z przodu z czterotłoczkowymi zaciskami (AP Racing), wzmocnione tylnie hamulce, regulowany przedni i tylni (z gumową dokładką) spojler GT. W ‘R-ce” usunięto też wiele zbędnych ‘smieci’ np. halogeny, znaczki „M3”, klimę, radio, centralny zamek, Check Control, tylne siedzenia i inne. Oryginalną „R-kę” odróżnić można również po tabliczce z numerem seryjnym umieszczonej pod dźwignią hamulca ręcznego.
E36 M3 GTR
Ta super, super limitowana (powstały jedynie dwie oficjalne wersje drogowe) wersja M3. Jest to typowo wyścigowa wersja M3 zbudowana specjalnie do wyścigów serii ADAC German GT Cup Touring Car series. GTR napędza zmodyfikowany silnik S50B30 o mocy ok 300 KM. Samochód został też maksymalnie odchudzony (waga ok 1300 kg). Jak każde auto wyścigowe zaopatrzony jest też m.in. w pełną klatkę bezpieczeństwa. GTR-a postawiono na 18 calowych kołach i zaopatrzono w regulowane spojlery z przodu i z tyłu.