montaż short shift w e30... poradnik
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- BMW M3 Bmw M3 e30 S54
- German BLACK-HELLA czarne oczy e30 e32 e34 e46 e38
- SPRZEDAM NOWE AMORY BILSTEIN B8 SPRINT TYLNE BMW E30
- kupie przedni i tylni zderzak wąska lampa chrom bmw e30...
- German BLACK-HELLA e30 e32 e34 e38 e46
- SPRZEDAM NOWE SPREŻYNY FK 60/40 BMW E30
- BMW E30 330i Coupe M54 M-Technic II IDEALNY Stan
- KAZIMIERZ DOLNY e30 325i cabrio - ktoś zna?
- kupie e30, coupe, 320/325/318is zadbany
- [KUPIE] Zdrową Karoserie - Bude E30 Cupe - Kombi
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- zawrat.opx.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
Po kolei: poza short shiftem potrzebny jest kanał i bardzo polecam zakupić łożysko (plastikowe) kuli lewarka (w cenie 30zł w sklepach)
Po kolei. Najpierw majstrujemy przy lewarku od góry:
1. zdjąć mieszek skrzyni biegów
2. zdjąć gumę wokół lewarka
3. Odpiąć czujnik świateł cofania
4. Odłożyć gumę na bok:)
Teraz do kanału i grzebiemy od dołu:
5. Zdejmujemy płaskim śrubokrętem blaszkę trzymającą wodzik z lewarkiem
6. wysuwamy wodzik z lewarka (może troszkę trudno iść więc podważamy płaskim śrubokrętem
7. Gdy wodzik zejdzie z lewarka wracamy do góry:)
Dalej rozrabiamy na górze:
8. Jeśli mamy drugie nowe łożysko to:
a) brutalnie i bez kombinowania śrubokrętem wyłamujemy dwa lub więcej ząbków trzymających kulę (najlepiej zacząć od tych trzymających- które to... przyjrzyjcie się to zobaczycie
9. Jeśli nie mamy nowego łożyska: delikatnie podważamy małym śrubokrętem wypustki białego łożyska by wyskoczyły z tej szyny trzymającej
10. Ciągniemy dosyć mocno ale nie polecam szarpania lewarek do góry
11. Gdy mamy lewarek w ręce to albo przekładamy łożysko na short shift albo zakładamy nowe łożysko
12. WAŻNE. Sprawdzamy czy tuleja trzymająca wodzik skrzyni biegów z lewarkiem w starym lewarku jest tak samo duża w short shifcie (u mnie w short shifcie była mniejsza a że tego nie sprawdziłem to musiałem dwa razy demontować lewarek by rozwiercić tuleję)
13. Jeśli wszystko się zgadza to wciskamy na siłę lewarek aż blokady wskoczą na swoje miejsce (w szynie są dwie wypustki)
Lecimy na dół i:
14. zakładamy wodzik w tulejkę ale nie zabezpieczamy jej:) po założeniu wracamy na górę i sprawdzamy czy dobrze stoi lewarek (można go założyć odwrotnie i wtedy biegu pójdą za bardzo do przodu)
Wracamy do kanału
15. Jeśli wszystko ok to zakładamy blokadkę a jeśli nie to odwracamy lewarek i zakładamy blokadkę
16. Składamy wszystko od góry. Prawdopodobnie guma która szczelnie obejmowała stary lewarek będzie luźna. Przyklejamy ją do lewarka (ja użyłem szarej taśmy samochodowej)
17. Cieszymy się z własnoręcznie założonego short shifta i uczymy się na nowo wbijać biegi
KONIEC:)