[GIMP] Lord of the Rings signature
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- Farun Lord II
- LORD II
- Dla zainteresowanych Groby SzpÄgawskie.
- Cs-Diablo.xaa.pl [Diablo Mod]
- ban
- Cielo - kolejny petaflopsowy superkomputer Cray
- Googlowanie lepsze od czytania
- PILNIE RamkÄ mocowania halogenu E36
- OĹmiornica uĹźywa narzÄdzi
- Dinozaury zabiĹ nie meteoryt, lecz pole magnetyczne Ziemi?
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- pg1bogatynia.htw.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
Tutorial
Opracowanie: Zdybek
Poziom trudności: średni
Zaczynamy
1. Na początku należy wybrać stock, który posłuży nam jako tło i jakiś ładny render. Stock którego użyłem: http://www.gimpuj.info/ga..._09_3_26_16.jpg oraz render: http://planetrenders.net/....php?pos=-8501. Teraz tworzymy nowy obraz o dowolnych rozmiarach (tylko nie przesadzajcie, to ma być sygnatura), ja wybrałem 400x200px. Wklejamy nasz stock i jakoś ładnie ustawiamy, jeśli potrzeba to skalujemy Warstwa Skaluj warstwę.

2. Teraz dodajemy chmury. Stock którego ja użyłem: http://www.blizzard.com/d...ss36-hires.jpg. Wklejamy stock jako nową warstwę, a następnie Kolory Desaturacja. Dodajemy maskę warstwy Warstwa Maska Dodaj maskę warstwy. Bierzemy pędzel Pędzel [P], ja użyłem Circle Fuzzy (19) i kolorem czarnym zamalowujemy to co źle wygląda, np. chmury na górach itp.
3. Teraz wklejamy nasz render. Kolory Desaturacja. Ja dodatkowo odbiłem render w poziomie. Narazie wygląda to tak:

4. Jak widać render jest zdecydowanie za jasny, a może to stock jest za ciemny? Przechodzimy więc do warstwy z naszym stockiem po czym wybieramy Kolory Jasność i kontrast. Jasność 31, a kontrast -3. Przechodzimy do warstwy z renderem i też wybieramy opcje jasność i kontrast. Tym razem jasność -56, kontrast 20. Efekt jaki powinniśmy osiągnąć:

5. Teraz bierzemy narzędzie Rozsmarowywanie Rozmazywanie {S}, jako pędzel ustawcie Circle (19). Drganie 1,5, krycie 30%. Przechodzimy do warstwy z renderem i smużymy go. Nie za mocno, ja zrobiłem to tylko z prawej strony pomijając głowę, ręce i miecz. Oraz lekko z lewej kaptur

6. Tworzymy nową warstwę i bierzemy pędzel [P], wybieramy pędzel Circle Fuzzy (19). I kolorem białym malujemy tam gdzie chcemy mieć jaśniej (czyli tam gdzie pada światło), a czarnym tam gdzie ma być ciemniej. U mnie wygląda to tak:

7. Na warstwie na której malowaliśmy pędzlem stosujemy rozmycie gaussa Filtry Rozmycie Rozmycie Gaussa. Ja ustawiłem 50px pionowo i poziomo. Krycie warstwy zmniejszamy do ok. 40%, następnie duplikujemy warstwę i duplikatowi zmieniamy tryb krycia na pokrywanie

8. Wykonując krok siódmy sprawiliśmy że miecz stał się ciemny, a ja chcę żeby on był bardziej widoczny, dlatego tworzymy nowa warstwę wypełnioną kolorem czarnym. Bierzemy pędzel [P], Circle Fuzzy (19) i w miejscu gdzie jest nasz miecz malujemy na czarnej warstwie kolorem białym. Następnie rozmywamy tą warstwę Filtry Rozmycie Rozmycie gaussa, 50px pionowo i poziomo. Tryb warstwy zmieniamy na rozjaśnianie.

9. Przyszła kolej aby dodać C4D. W załączniku znajdziecie te których użyłem ja. A jeśli żaden wam nie będzie pasował to polecam paczkę renderów C4D by BURIXON. Oczywiście wklejone C4D Kolor Desaturacja. Tryb warstwy ustawiamy na rozjaśnianie. To co nieładnie wygląda wymazujemy Gumką Gumka [Shift+E].

10. Teraz dodajemy drugi C4D (chaos-ffx (9)). Odpowiednio go skalujemy Warstwa skaluj warstwę. Tryb rozjaśnianie i zmazujemy to co brzydko wygląda. Kryci około 25-30%

11. Czas na C4D kółka. Ja dodałem je trzy razy, każda warstwa miała tryb rozjaśnianie i inne ustawienie. To co było brzydkie wymazałem.

12. Dodajemy clipping maski. Aby to zrobić trzeba stworzyć nową warstwę z widoku, później wkleić C4D explosion jako nową warstwę. Kiedy już to zrobimy, klikamy prawym przyciskiem myszy na warstwę z C4D i wybieramy opcję Kanał alfa na znaczenie. Usuwamy warstwę z C4D i przechodzimy do warstwy z widoku. Naciskamy [CTRL+C], teraz usuwamy warstwę z widoku. Tworzymy nową warstwę i wklejamy [CTRL+V] to co wycięliśmy. Na koniec pozostaje nam trochę przesunąć warstwę przy pomocy przesunięcia Przesuwanie [M] i wymazać to co nie potrzebne, ja zostawiłem tylko koło miecza, i kaptura.

13. Teraz tworzymy nową warstwę z widoku, Warstwa Nowa z widoku, następnie Filtry Uwydatnianie Maska wyostrzająca ze standardowymi ustawieniami. Duplikujemy tą warstwę i duplikat rozmywamy Filtry Rozmycie Rozmycie Gaussa, 10px. Tryb duplikatu zmieniamy na pokrywanie

14. Tworzymy nową warstwę i wypełniamy ją białym kolorem. Zmniejszamy krycie do 20%, tryb pozostaje bez zmian.
15. Robimy nową warstwę z widoku. Duplikujemy ją. Ustawiamy kolor pierwszoplanowy na #62015e, a kolor tła na #e06a12. Następnie wybieramy Kolory Odwzorowania Odwzorowanie gradientu. Tryb warstwy - pokrywanie. Ponownie tworzymy nową z widoku. Zmieniamy kolor pierwszoplanowy na #9a6d6c, a kolor tła na #c29464 i ponownie Kolory odwzorowania odwzorowanie gradientu, tryb warstwy pokrywanie.

16. Wykorzystując tutorial Napisy w sygnaturach autorstwa INSEKT'a tworzymy napis.

17. Tworzymy nową warstwę i wypełniamy ją kolorem #3a3a3a. Tryb Tylko jaśniejsze, krycie 30%. Duplikujemy warstwę i zmieniamy jej tryb na zwykły, krycie ok. 16%. Na koniec jeszcze ramka, tu już wedle uznania.
