efekty strategii regulacyjnej 2008-2010
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- [30.12.2009.-2.01.2010.]Łeba Party Camp 2009@Euphoria-Łeba
- 02.02.2010 - Nagrody WFOŚ
- 05.05.2010 - prezentacja programu STATISTICA
- 03.03.2010 - Uroczyste posiedzenie Senatu UG
- [31.12.2009.]I Love New Year 2009/2010@Hala Stulecia,Wrocław
- 2009.07.06, Rekrutacja I rok SD 2009/2010
- 2009.07.25, zamieszczenie listy kandydatów na 2009/2010
- 2009.09.29, Inauguracja Roku Akademickiego 2009/2010
- [19.04.2010.]We Love Trance 118:Dream Trance Guestmix
- [10.01.2010] wally_lopez-special_residents_maxima_fm-sat +44
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- ninue.xlx.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
Prognozowane efekty wdrożenia strategii oraz estymowany stan polskiego rynku telekomunikacyjnego w 2010 roku
Telefonia stacjonarna
Na rynku telefonii stacjonarnej w Polsce w latach 2008‐2010 będą nadal rozwijać się panujące dotychczas trendy:
1. Zastępowanie telefonii stacjonarnej telefonią komórkową
2. Redukcja cen
3. Wzrost konkurencyjności rynku
4.Konwergencja usług
Równolegle do wyżej wymienionych trendów powinny mieć miejsce następujące zmiany długoterminowe:
1. Wzrost dostępności geograficznej telefonu stacjonarnego – redukcja liczby
konsumentów czekających na instalację telefonu
2. Wprowadzanie przez operatorów kolejnych ofert pakietowych
3. Wliczanie jak największej liczby usług w abonament
4. Rozwój nowych usług oraz wzrost atrakcyjności oferowanych usług
Analiza przykładów rozwoju innych rynków telekomunikacyjnych na świecie oraz plan
działań, które Prezes UKE zamierza zrealizować, pozwalają na wstępne oszacowanie kluczowych wartości opisujących polski rynek telekomunikacyjny (na koniec 2010 r.):
Konkurencyjność rynku:
- Liczba linii uwolnionych LLU – 7‐10% linii operatora zasiedziałego
- Liczba linii odsprzedanych na rynku hurtowym (LLU+BSA) – 20% linii operatora zasiedziałego
- Udział (%) abonentów korzystających z oferty alternatywnych operatorów –
30%
- Udział (%) abonentów zmieniających operatora – ok. 7‐10%
- Czas przeniesienia numeru stacjonarnego do innego operatora ‐ do 10 dni
Roboczych
Redukcja Cen:
- Cena LLU – ok. 8 EUR
- Średnia cena połączenia krajowego za minutę – 1,75 eurocentów/min.
- Średnia cena połączenia F2M (z sieci stacjonarnej do komórkowej) –
proporcjonalnie do spadku ceny MTR, nie więcej niż 13 eurocentów/min.
Dostępność usługi:
- Średni czas oczekiwania na przyznanie numeru – skrócenie do 10 dni roboczych
.
Telefonia ruchoma
Na rynku telefonii komórkowej w Polsce w latach 2008‐2010 będą nadal rozwijać się panujące dotychczas trendy:
1. Większa konkurencyjność rynku
2. Spadek cen
3. Dalszy wzrost penetracji telefonii komórkowej
W przypadku telefonii komórkowej działania Prezesa UKE polegają na monitorowaniu i obniżaniu stawek MTR oraz na pośrednim wspieraniu nowych operatorów MVNO planujących rozpoczęcie działalności biznesowej na rynku polskim.
Analiza przykładów rozwoju innych rynków telekomunikacyjnych na świecie oraz plan
działań, które Prezes UKE zamierza zrealizować, pozwalają na wstępne oszacowanie kluczowych wartości opisujących polski rynek telekomunikacyjny (na koniec 2010 r.):
Konkurencyjność rynku:
- Liczba/udział MVNO w rynku telefonii mobilnej (wg wartości rynku) 4– 5‐10%
- Liczba/udział MVNO w rynku telefonii mobilnej (wg liczby abonentów) – 10‐15%
rynku
- Udział (%) abonentów zmieniających operatora ‐ 7‐9%
- Czas przeniesienia numeru – do 3 dni
Redukcja cen:
- Średnia stawka MTR – 15 groszy
- Średnia cena połączenia M2M za minutę – niższa o 30% w stosunku do obecnej
Średniej
Internet
Na rynku dostępów do Internetu w Polsce w latach 2008‐2010 będą nadal rozwijać się panujące dotychczas trendy:
1. Większa konkurencyjność rynku
2. Dalszy wzrost penetracji dostępu szerokopasmowego
3. Spadek cen
4. Większa liczba technologii pozwalająca na korzystanie z Internetu
szerokopasmowego
Równolegle do wyżej wymienionych trendów powinny mieć miejsce następujące zmiany długoterminowe:
- Rozwój nowych usług oraz wzrost atrakcyjności oferowanych usług
- Wzrost dostępności geograficznej telefonu stacjonarnego – redukcja liczby
konsumentów czekających na instalację telefonu
-Dalszy rozwój ofert konwergentnych, pozwalających na niezauważalne
„przechodzenie” pomiędzy technologiami oraz oferujących oferty pakietowe na
dostęp do Internetu i rozmowy telefoniczne (stacjonarne i komórkowe)
Analiza przykładów rozwoju innych rynków telekomunikacyjnych na świecie oraz plan
działań, które Prezes UKE zamierza zrealizować pozwalają na wstępne oszacowanie
kluczowych wartości opisujących polski rynek telekomunikacyjny w tym obszarze (na koniec 2010 r.):
Konkurencyjność rynku:
- Liczba klientów korzystających z BSA oraz SP – 25 % całego rynku DSL
Dostępność szerokopasmowego Internetu:
- Penetracja usługami szerokopasmowego Internetu – 20%
Ceny:
- Średnia cena za szerokopasmowy dostęp do Internetu na rynku detalicznym –
15‐20 EUR (dziś 43,49 EUR)