Czas na Adobe Flash 3D
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- Okulary XpanD X103 trójwymiarowy obraz z każdym TV 3D
- Blu-ray w 3D zawita w naszych domach w 2010 roku
- Ruszyła masowa produkcja ekranów 3D Samsunga
- Nowa technologia Sharpa UV2A dla telewizorów 3D
- Niemiecki satelita wykona zdjęcia Ziemii w 3D
- Pierwszy europejski dysk Blu-ray 3D
- Pierwszy odtwarzacz 3D od Samsunga już dostępny
- Kino domowe 3D bez kabli od Panasonica
- Samsung ostrzega przed obrazem 3D
- Pierwsza kamerka HD 3D dla komórek
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- tomekjaroslaw.htw.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego

Czy tym razem się uda? Firma Adobe planuje zaprezentowanie swojego nowego interfejsu programowania grafiki 3D. Będzie on spięty z Flashem tak, że twórcy stron internetowych będą mogli na nich umieszczać animacje i grafikę trójwymiarową - z wykorzystaniem sprzętowej akceleracji.
Dotychczasowe próby wciągnięcia grafiki 3D na strony internetowe, zawsze kończyły się fiaskiem. W czasach gdy jeszcze ostatnie mamuty zamieszkiwały Alaskę, pierwszym podejściem był VRML, ale nigdy nie uzyskał sympatii programistów. Ostatnio nową próbę podejmuje się wraz z interfejsem WebGL, ale i ten nie ma przed sobą świetlanej przyszłości. Przede wszystkim dlatego, że firma Microsoft wykluczyła możliwość wprowadzenie obsługi tego interfejsu, do przeglądarki internetowej Internet Explorer 9.
Nie wiadomo jeszcze, jak będzie wyglądać Flash 3D. Aktualnie można jedynie spekulować, że jakość grafiki nie powinna przekraczać możliwości interfejsu programowania DirectX (a więc także poziom konsol PlayStation 3 lub Xbox 360). Znacznie ważniejszym czynnikiem jest wydajność renderowania. Natura Flasha z góry może przekreślić możliwość tworzenia gier o grafice porównywalnej na przykład z Crysisem, ale z drugiej strony nie można zbyt wiele oczekiwać.
Flash 3D najpewniej trafi też do smartfonów, a więc twórcy gier i aplikacji będą musieli znaleźć odpowiedni balans tak, aby nie przesadzić ze stopniem skomplikowania grafiki. Największa część komputerów to urządzenia, w których znajdują się zintegrowane procesory grafiki lub tanie (i często leciwe) karty graficzne. Smartfony to inna, mało wydajna liga. Niewykluczone więc, że pierwsze gry Flash 3D będą dość proste graficzne. W sumie, najważniejsza jest grywalność, czyż nie?
Więcej szczegółów na temat Flasha 3D mamy poznać w trakcie konferencji MAX, którą zorganizowano na 23 do 27 października bieżącego roku.