S 8 Marki Radzymin
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- Fiat, Mini i Smart: pierwsze 3 marki...
- S 8 Powązkowska Marki
- Fizykon
- ProtokoĹy z Sesji Rady Powiatu
- UchwaĹy Rady Powiatu
- proĹba i pytanie dotyczÄ ce Presidenta VEEP
- PiĹkarskie EURO -drogi
- UchwaĹy ZarzÄ du Powiatu
- BitTorrent zdemaskowany
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- kozunia.xlx.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-8
ODCINEK węzeł DREWNICA (MARKI) – węzeł RADZYMIN
OPIS ZADANIA
W ramach opracowywanego Studium techniczno – ekonomiczno - środowiskowego północnego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-8 w kierunku Białegostoku na odcinku od projektowanej Wschodniej Obwodnicy Warszawy (droga S17) do obwodnicy Radzymina analizowane były następujące przebiegi trasy S-8:
Wariant I – przebiega po nowym śladzie przez teren miast: Zielonka, Marki, Kobyłka i gminy Radzymin. Długość - 12,78 km.
Projektowana droga, początkowo biegnie przez tereny zurbanizowane, pomiędzy zabudową miasta Marki i Zielonka, a następnie przecina duży kompleks lasów Nadleśnictwa Drewnica. W dalszym przebiegu droga prowadzona jest przez tereny rolne. W rejonie ul.Bolesława Chrobrego omija od wschodu zabudowę miejscowości Nadma, odgina się w kierunku zachodnim i prowadzona jest skrajem dużego kompleksu leśnego Ciemne, pozostawiając po stronie zachodniej zabudowę miejscowości Słupno i włącza się w początek istniejącej obwodnicy Radzymina. Wariant ten nawiązuje do korytarzy rezerwowanych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego
Wariant II (tzw. samorządowy) - Długość - 13,46 km. Różni się od Wariantu I przebiegiem na terenie gminy Radzymin (od węzła „Drewnica” do miejscowości Nadma przebieg jest wspólny dla wszystkich analizowanych wariantów).
Od miejscowości Nadmą w kierunku północnym trasa prowadzona jest przez środek kompleksu leśnego Ciemne i po zachodnim obrzeżu miejscowości Ciemne na estakadzie przecina Staw Pod Łabędziem, włączając się w obwodnicę Radzymina (przed skrzyżowaniem z drogą nr 635).
Wariant IIa - Przebieg w zasadzie taki sam jak w wariancie II. Zróżnicowanie występuje w rejonie obwodnicy Radzymina i dotyczy powiązań Radzymina z trasą S-8. W wariancie IIa nie przewiduje się węzła na trasie S-8 z ul. J. Piłsudzkiego w m Ciemne, której przebieg i funkcja pozostaną wg stanu istniejącego.
Wariant III – Długość - 13,76 km. Podobnie jak w Wariantach I i II różni się przebiegiem na terenie gminy Radzymin. Od miejscowości Nadma w kierunku północnym trasę poprowadzono przez tereny rolne po wschodniej stronie wsi Kozłówek, następnie w pasie pomiędzy dwoma kompleksami leśnymi Ciemne i Nowy Janków, dalej przez wschodni obszar miejscowości Ciemne, włączając w obwodnicę Radzymina w rejonie miejscowości Dybów- Kolonia.
W analizie wielokryterialnej porównano warianty trasy z uwzględnieniem ocen: techniczno-ruchowej, przestrzennej, społecznej, środowiskowej, ekonomicznej, wykorzystania istniejącej obwodnicy Radzymina.
Jak pokazują wyniki oceny wielokryterialnej, warianty IIa, III i II uzyskały bardzo podobne wyniki. Na posiedzenia Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad, uwzględniając wyniki analizy wielokryterialnej, uzyskując opinie oraz stanowiska władz samorządowych i zainteresowanych stron m.in. Naleśnictwa Drewnica jako rozwiązanie preferowane na etapie ubiegania się o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach uznano przebieg trasy wg wariantu III.
GŁÓWNE PARAMETRY
Długość odcinka – 12,78 km 13,76 km (w zależności od wariantu)
Klasa drogi – S
Przekrój – docelowy przekrój normalny 2/3 (dwie jezdnie po trzy pasy ruchu i pas awaryjny)
Dostępność całkowicie ograniczona (tylko przez węzły).
HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN
- Obecnie są w przygotowaniu materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Planowany termin złożenia wniosku do Wojewody Mazowieckiego o wydanie decyzji środowiskowej - maj 2007r. Zakładany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – październik 2007r.
Ponadto wstępnie przyjęty harmonogram prac dla tego zadania przewiduje:
- Złożenie wniosku o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 10.2008r.
- Uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 01.2009r.
- Projekt budowlany - 11.2009r.
- Pozwolenie na budowę - 01.2010r.
- Realizacja 04.2010r. – 05.2012r.
INFORMACJA O MOŻLIWYCH ZAGROŻENIACH
• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych w harmonogramie
(decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja lokalizacyjna, decyzje dające prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),
• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy,
• nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu ( nieruchomości zabudowane, nieruchomości będące zakładami pracy, długi okres wydawania przez służby Wojewody decyzji o odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości).
SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI
Szacunkowy koszt realizacji trasy – 661,0 mln zł łącznie z pracami przygotowawczymi.