Rosjanie budują własny zderzacz hadronów
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- e36 Compact-lampy tył z białym migaczem, zderzak tył+belka
- kupie przedni i tylni zderzak wąska lampa chrom bmw e30...
- Zderzak przód BMW E34 Spryskiwacze, węże, Zaslepka V8
- wloty powietrza do chłodzenia tarcz pod zderzak m-tech E36
- E36 Compact zderzak tył z belką, absorberami itd
- kupie tylni zderzak chrom e30 wąska lampa
- Promocja !!! Dokladka zderzaka org M3 e36 przód
- SPRZEDAM DOKADKE ZDERZAKA M3/M-TECHNIK E36
- e46 zderzak, reflektor przedni, tylni, nadkole,
- Pas przedni E30, wzmocnienie zderzaka
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- kepno-ogrody.pev.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
Naukowcy mają nadzieje na wykorzystanie nowego urządzenia do badań nad właściwościami materii. W odróżnieniu od europejskiego zderzacza , który umieszczony jest w tunelu o długości 27 km, ten w Dubnej ma jedynie 251 metrów. Podstawą do projektu stał się synchrotron zbudowany już w 1957 roku.
Temat stworzenia urządzenia został podjęty już w okresie ZSRR. Prototyp powstał w Nowosybirsku i miał pojemność dziesiątków gigaelektronowoltów.
Proces aktualizacji nuklotronu w Dubnej jest w zaawansowanym etapie. Wzmocniono między innymi serce akceleratora nadprzewodzącego oraz system energetyczny. Zainstalowano również nowoczesny sprzęt diagnostyczny. Dzięki temu NIKA stanie się jedynym w swoim rodzaju takim urządzeniem na świecie, co zwróci uwagę największych ośrodków badawczych. Rozwój moskiewskiego akceleratora umożliwi powrót rosyjskich naukowców, zwłaszcza tych młodych, którzy uczestniczyli w budowie LHC.
Budowa nowoczesnej instalacji eksperymentalnej jest niemożliwa bez szczegółowych planów technicznych. Do nich z kolei potrzebni są wykwalifikowani inżynierowie. Po masowym exodusie rosyjskich naukowców na Zachód, dzisiaj ich umiejętności znowu są w cenie.
PAP