Montaż nakładek progowych w e36 na spinki - bez szablonów
Katalog znalezionych hasełArchiwum
- Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
- Części e36 Wyprzedaż garażowa, sporo części
- Wnetrze pol-skora/skora e36 coupe
- E36-atrapa pod spryski po lifcie, teleskop sprysku lamp
- e36 Compact-lampy tył z białym migaczem, zderzak tył+belka
- Keskin KT1 17 do bmw e36 przód 8-8,5 cali tył 9 cali!!!
- SILNIK BMW 2.8 M52B28 - E36, E38, E39 SWAP KOMPLET 90tyś MIL
- PILNIE KUPIE PRAWĄ TYLNĄ LAMPE M3 (M-TECHNIK) DO BMW E36
- Błotnik grill nerki lampy kierunki e36 coupe 92 schwarz2
- Kupie naklejki dekielków BMW 4szt oraz kierunki dymione e36
- E36 318 IS/TI Compact Full ///M Pakiet TERAZ TYLKO 5 499 zł
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- yanielka.opx.pl
Moje najwiÄksze skarby i opowieĹci prosto z mojego
Będzie nam potrzeba wiertarka, wiertła: 9mm oraz jakieś małe np. 3mm, kołki rozporowe 9sztuk (7 od spodu i 2 z tyłu, około 1.5 sztuka na allegro) na stronę, spinki + tulejki (na allegro 3zł tuleja + spinka) - ja kładłem 8 na stronę, można oczywiście więcej, minia antykorozyjna no i linijka
kołki rozporowe: około 1.5zł

spinki: 3zł komplet

No i najgorszy problem to gdzie wywierć dziury na wysokości progu?? :/ ..... kilka pomiarów zrobiłem i mi wyszło że od początku progu licząc od góry do dołu wyszło mi 12mm :hyhy: i tak też wierciłem, najpierw wiertłem 3mm a następnie 9mm. (na foto widać że linijka/ekierka nie jest równo z czerwona kreską - ponieważ '0' na ekierce zaczyna się właśnie w tym miejscu gdzie czerwona kreska)

Co do odległości miedzy otworami-tulejkami to u mnie była przypadkowa, starałem się aby między otworami była mniej wiece równa odległość. Na błotnik 2 spinki, miedzy otworami na lewarek 4i z tyłu za otworem na lewarek 2. Według mnie nie ma to większego znaczenia gdzie na długości się otwory porobi bo nakladka ma na całej swojej długości miejsca na spinki, gorzej jest z wysokości otworu, ale to już było policzone

(gdzieś czytałem że wiertło 8.5mm wystarczy - więc najpierw 8.5mm wierciłem i nawet tulejka nie weszła a co dopiero tulejka ze spinką, więc poszerzyłem 9mm i było git)
Później mina i dziury zaminowałem żeby się korozja nie wdała, po wyschnięciu kołki pokładłem, dość ciężko wchodzą.


I teraz białe spinki zakalam na nakładkę progową a nie na próg (chodź pewnie i odwrotnie można)
Gdy już spinki pozakładałem na nakładkę to przyłożyłem do progu i spinki poprzesuwałem tak aby były równo z otworami w progu i przyłożyłem nakładkę i docisnąłem tak żeby było słychać trzask w każdej spince. Tym sposobem mi żadna spinka nie pękała -bo ponoć pękają.
A od dołu i za tylnym kołem to wiadomo gdzie wiercić bo są otwory w nakładce porobione więc to pominę.

Może komuś się to przyda, kto nie będzie miał szablonów, a na klej by nie chciał montować. Zajęło mi to coś koło 1h.
U mnie to wygląda tak:


Pozdrawiam i życzę miłej lektury Iroonhide.